Vragen over kopen

Vind hieronder een antwoord op heel veel vragen over het kopen op Kledingwinkeltjes.nl.

Home Vragen over kopen

Vragen over kopen

Zoek met de opties dames, heren of kinderen op de navigatiebalk bovenin naar kleding of accessoires. Verfijn het zoekresultaat door de knop 'Uitgebreid zoeken' te gebruiken. Bekijk het artikel en het winkeltje dat verkoopt door te klikken op 'Bekijk artikel'. Daar kunt u dan ook het artikel bestellen.

  • lightbulb_outlineHoe werkt kopen op Kledingwinkeltjes.nl?

      Zoek een artikel dat u wilt kopen. In het scherm met alle informatie van het artikel (‘Bekijk artikel’) vindt u een knop ‘Bestellen’. Nadat u op die knop hebt geklikt opent zich een bestelformulier. Vul dit in en klik op ‘Verstuur’. De verkoper ontvangt uw bestelling en stuurt u een e-mail om afspraken te maken over de betaling en over verzenden of ophalen.

  • lightbulb_outlineWaar moet ik op letten bij het kopen van tweedehands kleding?

    1. Bij tweedehands kleding is het op de eerste plaats belangrijk dat u precies weet wat u krijgt voor welke prijs, en dat u daar blij mee bent. Verkopers zullen hun best doen de kwaliteit van het kledingstuk zo goed mogelijk te beschrijven. Als er dingen niet duidelijk zijn, stel dan een vraag aan de verkoper.
    2. De kleur kan iets anders zijn dan de foto’s. Soms zal een verkoper dat vermelden in de tekst bij het artikel. Stel bij twijfel een vraag aan de verkoper.
    3. Bekijk de ervaringen die andere klanten eerder hadden met het winkeltje waar u wilt kopen. Die zijn te vinden onder de 'Klantreacties'.
    4. Als de artikelen verzonden moeten worden is het belangrijk te checken wat de verzendkosten zijn. Kijk of het winkeltje bij u in de buurt ligt zodat kleding eventueel opgehaald of bezorgd kan worden.

  • lightbulb_outlineWelke maat moet ik opgeven bij het zoeken van artikelen?

      Verkopers kunnen van artikelen de gangbare nederlandse maten opgeven. Zij kunnen die maat overnemen van het label van een artikel.

      Als het een artikel is van bijvoorbeeld een frans of italiaans merk dan kan het klein vallen. De verkoper wordt gevraagd dit dan aan te geven in de omschrijving van het artikel.

      Ook kan een artikel bijvoorbeeld een engelse of amerikaanse maataanduiding hebben. De verkoper heeft die maat dan omgezet in een nederlandse maat.

      Mocht u twijfels hebben over de maat die u zoekt dan kunt u gebruik maken van de maattabellen om de maat te bepalen.

      Heeft u verder nog vragen over de maat van een artikel dan kunt natuurlijk altijd contact opnemen met de verkoper.

  • lightbulb_outlineHoe gaat de levering van artikelen in zijn werk?

      Ieder winkeltje heeft zijn eigen verkoopafspraken en daar staat onder andere in hoe de levering van artikelen in zijn werk gaat. Die afspraken kunt u vinden op de pagina van het betreffende winkeltje.
      Hoewel winkeltjes vrij zijn om hun eigen verkoopafspraken te maken vraagt Kledingwinkeltjes.nl wel aan haar verkopers om binnen 24 uur te reageren op vragen/bestellingen en binnen 2 dagen na betaling een artikel te verzenden, of beschikbaar te hebben om te worden opgehaald.

  • lightbulb_outlineWat zijn de verzendkosten als ik bij verschillende kledingwinkeltjes bestel?

      U doet met ieder winkeltje apart zaken en ieder van die winkeltjes maakt een aparte zending voor u. Als u bestellingen doet bij meerdere winkeltjes wordt er dus meerdere keren verzendkosten gerekend.

  • lightbulb_outlineKan ik artikelen eerst zien of passen voordat ik koop?

      Bij de verkoopafspraken van het betreffende winkeltje kunt u zien of het mogelijk is om langs te gaan bij het winkeltje om het kledingstuk te passen. Staat het daar niet, stel dan een vraag aan de verkoper. Gebruik daarvoor de knop ‘Stel een vraag’ op de pagina van het betreffende winkeltje

  • lightbulb_outlineWaarom moet ik soms een veiligheidscode invullen?

      Veiligheidscodes zijn er om te voorkomen dat geautomatiseerd grote hoeveelheden berichten worden verstuurd naar kledingwinkeltjes. Als dat zou gebeuren kan Kledingwinkeltjes.nl verstopt raken. Dat willen we natuurlijk niet.

  • lightbulb_outlineHoe zit het met de wettelijke bedenktijd van 14 dagen?

      Deze wettelijke bedenktijd geldt als u koopt bij zakelijke verkopers. Een zakelijke verkoper kunt u herkennen aan een mededeling in het profiel van haar winkeltje of aan de vermelding van een Kamer van Koophandel (KvK) nummer. Op Kledingwinkeltjes.nl vindt u zowel zakelijke als particuliere verkopers. Koopt u bij een particuliere verkoper dan is er geen wettelijke bedenktijd.
      Het kan zijn dat ook een particulier winkeltje op Kledingwinkeltjes.nl u de mogelijkheid biedt om een artikel binnen een bepaalde periode te retourneren. Kijk in de verkoopafspraken van het betreffende winkeltje hoe dat precies geregeld is.

  • lightbulb_outlineIk wil een artikel retourneren, hoe werkt dat?

      In de ‘Verkoopafspraken’ van het winkeltje vindt u informatie over het retourneren van artikelen. Is het niet duidelijk, stel dan gerust een vraag aan de verkoper.

  • lightbulb_outlineIk heb onenigheid met een verkoper. Wat moet ik doen?

      Een goede verkoper zal er alles aan doen om tevreden klanten te hebben en te houden. Probeer er dus eerst samen uit te komen. Kledingwinkeltjes.nl is geen partij in onenigheid tussen koper en verkoper. Wanneer u niet tevreden bent over de ervaring met een winkeltje, kun u dit altijd laten weten in uw reactie aan het betreffende winkeltje.

  • lightbulb_outlineIk krijg een e-mail met de vraag om een reactie te geven op een aankoop. Wat gebeurt daar mee?

      Uw reactie wordt toegevoegd aan de pagina van het betreffende winkeltje en helpt andere kopers bij hun besluit om artikelen te kopen. Ook wordt uw reactie naar de verkoper gestuurd. Dit kan de verkoper gebruiken om klanten nog beter te helpen. Het toevoegen van commentaar bij uw reactie wordt daarom zeer gewaardeerd.

  • lightbulb_outlineHoe geef ik een reactie op een aankoop die ik heb gedaan?

      Kledingwinkeltjes.nl helpt u bij het reageren door 3 aspecten van een aankoop te onderscheiden:
    1. Communicatie: kreeg u steeds snel een heldere en vriendelijke reactie van de verkoper?
    2. Informatie: komt de beschrijving van het artikel goed overeen met het ontvangen artikel?
    3. Levering: verliep de levering van het artikel snel en zoals afgesproken?

    4. Kledingwinkeltjes.nl vraagt u om voor de communicatie, informatie en levering 1 tot 5 sterren uit te delen. Daarbij staat
    5. 1 ster voor slecht
    6. 2 sterren voor matig
    7. 3 sterren voor redelijk
    8. 4 sterren voor goed
    9. 5 sterren voor uitstekend

    10. U kunt in uw reactie ook nog een opmerking achterlaten voor de verkoper. Dat mag van alles zijn, een compliment, een vraag, een suggestie voor verbetering of een teleurstelling. Het is fijn als u daarbij vriendelijk blijft. Bijna alle verkopers doen hun uiterste best om tevreden klanten te krijgen en te houden.

      Door uw reactie te geven helpt u verkopers zich te verbeteren en wordt shoppen voor u en andere kopers op Kledingwinkeltjes.nl steeds prettiger. Kopers hebben namelijk meer informatie over een winkeltje en verkopers gebruiken de informatie om zich te verbeteren. U helpt dus anderen, en uzelf.

  • lightbulb_outlineHoe bepaalt Kledingwinkeltjes.nl het aantal sterren van een winkeltje?

      Kledingwinkeltjes.nl toont bij een winkeltje het gemiddelde van de laatste 10 klantreacties. Hierbij wordt gekeken naar 3 aspecten communicatie, informatie en levering.

      Als een winkeltje nog geen 5 klantreacties heeft ziet u een tekst ‘Te weinig klantreacties’ onder witgekleurde sterren.

  • lightbulb_outlineIk krijg de vraag om een reactie te geven voor een die ik niet heb gedaan. Hoe komt dat?

      Kledingwinkeltjes.nl weet niet of, nadat er op de bestelknop is gedrukt, de levering ook echt plaatsvindt. Dat is aan de koper en verkoper onderling om dat te regelen.

      Als u gevraagd wordt om een reactie te geven terwijl de aankoop niet is doorgegaan kunt u een wel een reactie geven op de communicatie door de verkoper. Bij informatie en levering vinkt u dan aan ‘Niet van toepassing’.

Top